- Reklama -zprávy

Jak by měl vypadat letní jídelníček? Nezapomeňte na ovoce, ořechy a pozor na…

Strava má být v letních měsících vyvážená a pestrá, důležité je také doplňovat vitamíny.

Sluneční záření, zejména při opalování, spotřebovává antioxidanty v organismu. Mnohé lze doplnit stravou, která je bohatá na vitamíny A, C a E.

Jídlo by mělo být lehce stravitelné, s nižší energetickou hodnotou, protože organismus v létě nepotřebuje vytvářet teplo v takové míře jako v zimě.

Co jíst?

Strava by měla obsahovat dostatek celozrnných výrobků, nízkotučných mléčných výrobků, ryb, drůbeže, brambor, luštěnin a také ovoce a zeleniny, zejména sezónního. Ovoce a zelenina obsahují množství výživových složek, jako jsou vitamíny a minerály, které je v létě důležité doplňovat. Ve stravě by měla být méně zastoupena jídla a potraviny bohaté na tuky a jednoduché sacharidy.

Pozor na hygienu

„Zvýšenou opatrnost věnujte tzn. epidemiologicky rizikovým potravinám, zejména pokud není zaručena dostatečná hygiena při jejich výrobě, skladování a manipulaci s nimi,“ varuje ÚVZ. Mezi tyto potraviny patří například zmrzlina, lahůdky, cukrářské výrobky nebo pokrmy pro kojence a děti. Výrobky z masa, vajec či mléka by se měly konzumovat jen dostatečně tepelně zpracované, při skladování jídla je také důležité dodržovat předepsanou délku a teplotu.

Vitamíny dodá tělu ovoce i ořechy

Healthy lifestyle on ketogenic diet, eating clean keto food good health dietary in heart dish with aerobic body exercise, gym workout training class , weight scale and sports shoes in fitness center

Sluneční záření, zejména při opalování, spotřebovává antioxidanty v organismu. Mnohé je možné doplnit stravou, která je bohatá na vitamíny A, C a E. Vitamin A obsahuje například mrkev, rajčata, maliny či ryby, vitamín C se nachází v rybízu, jahodách či citrusech a vitamín E například v rostlinných tucích, olejích, zelenině nebo ořechách.

PR článek

Další články autora