- Reklama -zprávy

Znáte návod na hubnutí bez trápení a omylů? Odborníci radí, jak na to

Odborníci na výživu varují, že pokud při hubnutí odečítáme hodiny, kdy dieta skončí, tak to nemá smysl. Tvrdí to manželé Veronika a David Takáčovci, které známe ze stránky schudnisdave.sk. V rozhovoru pro Pravdu prozrazují, jak nefungují takzvané zaručené diety a jak se dostat do formy zdravě a nastálo.

Jen reálné cíle: Manželé Veronika a David Takáčovci založili projekt na hubnutí během pandemie. Odvážný plán přinesl vytoužené výsledky. Doposud zhubli díky jejich radám lidé dohromady přibližně 30 tisíc kilogramů.

Které metody hubnutí jsou nejvíce efektivní pro ženy?

Nejen pro ženy, ale celkově pro hubnutí je podstatné vytvořit optimální kalorický deficit. Špatné stravování neumíme žádným způsobem vypotit. Například ke spálení pizzy bychom potřebovali polovinu dne jen běhat ve vysokém tempu, a to nikdo nechce. Základem je tedy méně energie přijmout, než vydat. Při zdravém hubnutí je důležitý také pohyb.

Jaké sporty, respektive druh pohybu dokáží v tomto případě pomoci?

Do běžného dne můžeme zařadit procházky, rychlou chůzi, skupinové tréninky, kolo, plavání či brusle. Velice důležité je, aby člověk změnil stravování. I z fast foodu či zpracovaných potravin umíme vytvořit kalorický deficit, ale není to zdravé. Méně zdravé potraviny nahraďme zdravějšími verzemi, vytvořme si kalorický deficit a přidejme pohyb. Toto jsou zaručené metody při hubnutí.

Co nepomáhá při hubnutí, kterým dietám by se měly ženy vyhnout?

Rozhodně se musíme vyhnout jednorázovým dietám, které jsou ve většině případů velmi striktní. Mluvíme například o keto dietě, paleo či nízkosacharidové dietě. Existují také různé rýžové či zelné diety. K tomu, abychom to pochopili, v těchto dietách se úmyslně vynechává makroživina nebo celá plejáda potravin. Ano, zhubneme i při takové dietě. Jen otázka je, jak dlouho to bude udržitelné.

Kdy se tedy nemáme pouštět do takových diet?

Pokud si neumíme z dlouhodobého hlediska představit takové stravování, tak se do toho pouštět nemusíme. Nemá smysl hubnout měsíc – dva jen pár kilo. Když s dietou přestaneme, tak ta kila se nám vrátí. Člověk se pak začne stravovat podle sebe, zařadí to, co dříve vyloučil z jídelníčku, například sacharidy, a v konečném důsledku více přibere než dříve zhubl.

Jaké jsou reálné cíle při shazování hmotnosti?

Toto je velmi individuální. Každá osoba hubne různě rychle. Optimální je zhubnout přibližně půl kila za týden. Hubnutí ovlivňuje mnoho faktorů. Máme-li vyšší hmotnost a nárazově změníte životní styl, hubneme větší rychlostí. Neplatí zde rovnice, že čím rychleji zhubneme, tak tím je to lepší pro nás. Je tomu spíše naopak. Musíme si postupně vytvářet zdravé návyky. Hubnutí není sprint. Pokud si dáme vysoké cíle, a to například, že za měsíc zhubneme vysoké číslo, tak to rychle ztroskotá. Vrátíme se k nezdravému životnímu stylu a dostaví se jojo efekt. Doporučujeme, aby byl progres postupný a abychom se těšili iz malých výsledků.

Point of view of a woman having a healthy lunch box. Black olives, carrots, cucumber, Cherry tomatoes and sandwich in the lunch box.

Představme si, že si dáme vysoký cíl. Zhubneme 15 kg za měsíc. Co se však stane, pokud je nezhubneme? Budeme demotivovaní a zklamaní. Potom se na všechno vykašleme a omluvíme si to tím, že vždyť jsme to zkusili, ale asi na to nejsme stavěni. Hubnutí nemá být trápení, i když začátky bývají vždy obtížné. Tělo může na začátku stávkovat. Budeme unavení, může bás bolet hlava, dostaví se svalovice, dennodenně budete přemýšlet nad čokoládou či hamburgerem. Jednoduše, hotové utrpení. Všechno to však projde, je třeba být jen trpělivý. Tělo si zvykne a samé si začne ptát zdravou stravu. Když vydržíme a po čase si dáme ten vysněný hamburger, tak najednou vám nepřijde tak super.

PR článek

Další články autora